• Noorwegen_topbanner

Pilot Veturi (2018)

Pilot Veturi

Het valt direct op dat de Veturi over de meest comfortabele geometrie beschikt. De relatief korte bovenbuis zorgt in combinatie met de lange balhoofdbuis voor een relaxte zit. De PF30-trapas, oversized balhoofdbuis en forse onderbuis laten direct zien dat het met de stijfheid wel goed zit. Een gekromde staande achtervork moet zorgen voor een bepaalde mate van comfort, alhoewel in de praktijk lastig vast is te stellen of dat werkt.
De mogelijkheid tot monteren van een kleine achterdrager en/of spatbordenset verruimt het inzet bereik van deze fiets tot snel woon- werkverkeer of een fietsreis met lichte bepakking.
De comfortabele houding op en het iets hogere gewicht van de Veturi zorgen voor een iets minder hoge gemiddelde snelheid. Maar in ruil daarvoor stap je na enkele uren toeren wel merkbaar frisser van je fiets. Misschien is dit wel de exacte interpretatie van wat een perfecte
enduranceracer zou moeten zijn!
Op de foto lopen de derailleurkabels nog buitenom, in het seriemodel lopen ze binnendoor door titanium buisjes. Mooi en makkelijk bij montage! Afwerking van laswerk en gepolijste en gestraalde logo’s is van hoog niveau. De testfiets is een seriemodel met standaard afmontage, maar bij Pilot is voor 250 euro ook maatwerk mogelijk. Ook een custom opbouw is mogelijk. Als je dan toch een racefiets voor het leven gaat kopen, dan is het helemaal geen slecht idee om dat tot in detail met de makers te kunnen bespreken.




Plek genoeg voor een spatbord en een achterdrager op de Pilot Veturi. Ideaal als je gaat forenzen.


Pilot is ook distributeur voor de componenten van de Fouriers, vandaar dat je deze merknaam all-over de Veturi vindt.


De remschijf is in de achterdriehoek aangebracht. Niet direct-mount, maar hoe erg is dat? Met deze bevestigingsmethode kun je nooit de schroefdraad kapot draaien.


Wel een direct-mount remklauwbevestiging op de carbon voorvork. Natuurlijk met steekas.


De gebogen staande achtervork zou zorgen voor meer comfort, maar iets meer of minder druk in de banden heeft daarop een grotere invloed.


Geen decals op de Pilot, maar duurzaam gestraalde logo's en belettering.

Specificaties en geometrie

Prijs frame-set - €1.999,- (standaard)/€2.249,- (op maat)
Prijs compleet - €4.499,-
Maten - 51/54/57/60 cm
Info - pilotcycles.com

Framemateriaal - titanium
Vork - Pilot (full carbon)
Versnellingen - Shimano Ultegra (2x11)
Crankset - Shimano Ultegra (50-34t)
Cassette - Shimano Ultegra (11/28t)
Schijfremmen - Shimano BR-S685 (160 mm)
Stuur/-pen - Fouriers/Fouriers
Zadel/-pen - Selle Italia SLR/Fouriers
Wielen - DT Swiss R23 Spline DB
Banden - Schwalbe One (25 mm)

Gewicht - 8,5 kg
Zitbuis-/balhoofdhoek - 73,5°/72,5°
Zit-/boven-/balhoofdbuis - 578/562/190 mm
Stuur/-pen - 440/100 mm
Achtervork - 415 mm
Bracket-drop - 72 mm
Wielbasis - 1.006 mm



Vorige pagina Naar boven
Deel dit artikel
Zoeken
Nieuwsbrief

Schrijf je in en ontvang ons E-NEWS

Social media


Bike video's



Volg ons

Poll

GRAVELFIETS

Divide